Powrót legendy "dotcomów"

Louis Borders, założyciel serwisu Webvan oraz sieci księgarni Borders, powraca z nowym przedsięwzięciem. Tym razem Borders planuje podbić rynek serwisem KeepMedia, czyli internetowym "targowiskiem" najróżniejszych publikacji. Serwis ów ma umożliwiać użytkownikom łatwe i stosunkowo tanie uzyskiwanie dostępu do płatnych serwisów, archiwów czasopism itp.

Oprócz Bordersa, w skład kierownictwa nowej firmy wejdą m.in. Doug Herrington, (były szef marketingu Webvan); Jon Burke, (ex-redaktor naczelny serwisu Red Herring) oraz Eva Manolis (współzałożycielka Shutterfly).

O nowym przedsięwzięciu Louisa Bordersa mówiło się już od kilku miesięcy - z pierwszych doniesień wynikało np. że ów nowy serwis będzie nazywał się Spyglass Media.

Nazwa się zmieniła, idea pozostała: użytkownicy, którzy zdecydują się na korzystanie z KeepMedia, będą mogli, wykupując abonament tylko w jednym serwisie, uzyskać dostęp do materiałów zgromadzonych w wielu różnych płatnych archiwach. Borders ma również atrakcyjna ofertę dla dostawców "contentu" - dla nich KeepMedia ma być platformą transakcyjną, za pośrednictwem której będą mogli "hurtowo" sprzedawać dostęp do swoich zasobów (nie tylko internetowych - Borders liczy również na pośredniczenie w sprzedawaniu "papierowych" prenumerat).

Termin uruchomienia serwisu wyznaczono na 28 lipca.

W tekście wykorzystano informacje zawarte w artykule "Contentville II?", opublikowanego w serwisie PaidContent.org. Więcej informacji: http://www.paidcontent.org/stories/spyglass.html