Wyniki badania Gemius/PBI za sierpień 2019

Liczba internautów w Polsce w sierpniu 2019 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 21,8 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,7 mln.

Wyniki badania Gemius/PBI za sierpień 2019

Tabele prezentują ranking top 20 stron WWW oraz top 20 wydawców – zarówno dla wszystkich urządzeń (komputery osobiste i laptopy+smartfon+tablet), jak też w rozbiciu na komputery osobiste i laptopy oraz na urządzenia mobilne. Zestawienie zawiera dane dla aplikacji mobilnych - top 20. Liczby internautów na poszczególnych urządzeniach szacowane są przez Gemiusa na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanym okresie.

Wśród wydawców pierwsze pięć miejsc bez zmian, na szóste wskoczyło OLX, wyprzedzając grupę Interia. Na 20 pozycję wskoczyła grupa TVP, spychając FilmWeb z zestawienia.

Wyniki badania Gemius/PBI za sierpień 2019

A tak prezentuje się podział ruch po rozbiciu na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne.

Wyniki badania Gemius/PBI za sierpień 2019
Wyniki badania Gemius/PBI za sierpień 2019

Jeśli chodzi o TOP 20 Wydawców, spore zaskoczenie - Facebook spadł z pozycji 5 na 8, wyprzedzony przez grupy Interia, Polska Press oraz Allegro. Spadek o 2 miejsca - z 13 na 15 - zaliczyły także YouTube oraz Ceneo z 14 na 16. Czołowa dwudziestkę opuściła Grupa Gazeta Prawna, zastąpiona przez Grupę natemat.pl.

Wyniki badania Gemius/PBI za sierpień 2019

W TOP 20 Aplikacji liderem nadal Google, a po nim YouTube. Messenger wyprzedził Mapy Google, a Facebook - Gmail. Co ciekawe, aplikacja McDonald's Polska zaliczyła skok o 3 miejsca do góry, a Google Duo awansowało z pozycji 17 na 13.

Wyniki badania Gemius/PBI za sierpień 2019