Większe wydatki na e-reklamę w 2004
- Anna Meller,
- 01.10.2003, godz. 14:52
Jak zapowiadają analitycy PricewaterhouseCoopers, nadchodzący rok ma być pomyślny dla reklamy internetowej. Z prognoz wynika, że zwiększą się przychody z marketingu w Sieci.
Powodów do zadowolenia i optymizmu jest kilka. Analitycy PricewaterhouseCoopers zwracają szczególną uwagę na rosnącą liczbę amerykańskich internautów, którzy korzystają z szerokopasmowego łącza. To dobra wiadomość, bo posiadacze szybkiego łącza, spędzają więcej czasu w Sieci, co przekłada się na ilość oglądanych reklam.
Kolejnym dobrym znakiem jest pojawienie się reklam multimedialnych (rich media ads) oraz coraz lepsze metryki.
Jak podaje PricewaterhouseCoopers, w tym roku wydatki na e-reklamę zwiększyły się - od 2001 roku wzrosły o 23%. Ten trend ma się utrzymać w roku następnym i kolejnych.
W 2004 r. reklamodawcy wydadzą 7 mld USD na e-reklamę – przewiduje PricewaterhouseCoopers. Wydatki mają być o 6% większe niż tegoroczne.