Kolejny bank ofiarą oszustwa
- Anna Meller,
- 01.01.2004, godz. 08:07
Tym razem internetowi oszuści zaatakowali Bank of England. Jego użytkownicy otrzymali fałszywe e-maile nakłaniające do pobrania programu, który miał rzekomo zabezpieczać transakcje dokonywane przez Internet. Na szczęście władze banku szybko dowiedziały się o tym procederze i ostrzegły swoich klientów.
Informację podała agencja Reuters. Oszuści postanowili uderzyć na klientów banku w minionym tygodniu. Posiadacze kont otrzymali wiadomości podszywające się pod komunikat administratora Bank of England. W e-mailu przedstawiciel banku nakładaniał użytkowników do pobrania i zainstalowania pliku, który znajdował się w załączniku. Miał to być program służący do ochrony przed oszustami.
Zdziwieni taką informacją klienci zaczęli szukać szczegółowych informacji na ten temat w banku. Do instytucji dzwoniły osoby prywatne oraz firmy. Okazało się, że bank nie wie nic na temat rzekomych programów zabezpieczających, a nadawca e-maili podszywa się pod administratora instytucji.
Klienci natychmiast otrzymali informację o działaniach oszustów. Prawdopodobnie nikt nie zainstalował sobie fałszywego programu znajdującego się w załączniku wiadomości.
Posiadacze kont bankowych coraz częściej stają się ofiarami internetowych oszustów. Najczęstszym procederem jest przesyłanie e-maili podszywających się pod pracowników banku, dzięki którym przestępcy pozyskują cenne dane na temat ich kont.