Marzenie reklamodawcy: wysoki i niezmienny CTR

Jak osiągnąć maksymalny efekt z każdej kampanii reklamowej online? ClickAd oferuje System Automatycznej Optymalizacji (SAO), nowe oprogramowanie na polskim rynku, które uczy się zachowania internautów i dobiera emisje reklam tak, by ich efekt był jak największy.

SAO to system do optymalizowania kampanii reklamowych i innych działań marketingowych online, który pozwala zwiększać efektywność kampanii reklamowych online w zależności od założonych celów. Zwiększyć można CTR, czyli procent kliknięć na reklamę w stosunku do ilości jej ekspozycji, CR czyli wskaźnik mówiący o procencie internautów, którzy decydują się wykonać pożądaną w kampanii akcję (np. wzięcie udziału w ankiecie, złożenie zamówienia, zakup itp.) ale też zwiększyć znajomość marki.

Większość dostępnych systemów optymalizacyjnych opiera się na prostym wyborze najbardziej skutecznej reklamy dla całej grupy docelowej. Systemy takie dobierają najskuteczniejszą reklamę dla wszystkich użytkownikom.

SAO traktuje każdego użytkownika indywidualnie. System analizuje anonimowe dane behawioralne, demograficzne i transakcyjne używając technologii modelowania probabilistycznego, w celu określenia właściwej grupy odbiorców dla klienta oraz właściwej reklamy dla każdego segmentu tej grupy. Dane pozyskiwane są w momencie wejścia internauty na stronę. W sumie system jest w stanie zebrać kilkadziesiąt informacji - z sieci jak adres IP, język przeglądarki, szybkość połączenia do internetu, dane typu third-party, jak również wykorzystać dane od reklamodawców.

Przeprowadzając optymalizację, system uczy się w jaki sposób reagują użytkownicy, którzy mieli kontakt z kampanią, a następnie emituje reklamy tym użytkownikom, u których prawdopodobieństwo dokonania kliknięcia lub konwersji jest największe. System optymalizuje więc na bieżąco grupę responsywną, czyli grupę, której członkowie reagują na emitowane reklamy i na podstawie zebranych danych podejmuje decyzję o pokazaniu lub niepokazaniu reklamy.

Pierwsza w Polsce kampania z zastosowaniem SAO, zrealizowana we współpracy z agencją OS3, promowała markę O.B. Jej celem było przekierowanie użytkowników na stronę klienta, czyli firmy Johnson&Johnson. Kampania skierowana była do kobiet i nastolatek, trwała 16 dni i była realizowana na 11 witrynach, w tym Onecie, o2 i Ściądze. Reklamowe formaty były emitowane w 7 liniach kreacyjnych. Dzięki zastosowaniu SAO odsetek osób, które kliknęły w reklamę sięgnął 40% i nie uległ obniżeniu przez cały okres jej trwania, jak to ma miejsce w zwykłych kampaniach.

ClickAd dystrybuuje system od grudnia 2004 roku, choć już w czerwcu testował go na kampanii O.B. Jak nam powiedział Tomasz Wileński, dyrektor sprzedaży ClickAd, firma współpracowała już z większością agencji interaktywnych. Przy kampaniach z użyciem SAO zazwyczaj wykorzystywane są gotowe kreacje od agencji reklamowych - m.in. Saatchi&Saatchi, Publicis lub z agencji interaktywnych Engine, Artegence, OS3, AMGNet. Zdaniem Tomasza Wileńskiego wszyscy klienci, którzy mieli okazję przetestować system potwierdzają, że kampanie z użyciem systemu są bardziej efektywne.