Internet cytowany częściej niż telewizja

Na wiadomości pochodzące z internetu dziennikarze powołują się coraz częściej, choć wciąz daleko mu do popularności prasy. Na doniesienia internetowe w styczniu powołano się 289 razy, na telewizyjne 180 razy. W styczniu Onet był cytowany 106 razy i znalazł się na dziesiątym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów. W całym 2004 roku Onet.pl był trzynastym najczęściej cytowanym medium.

Instytut Monitorowania Mediów na podstawie analizy wszystkich przekazów prasowych, telewizyjnych i radiowych, w których ich autorzy powołują się na doniesienia innych mediów przedstawił ranking najczęściej cytowanych mediów.

Najczęściej powoływano się na Rzeczpospolitą, drugie miejsce zajęła Gazeta Wyborcza, trzecie tygodnik Wprost. Onet zajął 10 miejsce. Pośród internetowych podmiotów za Onetem w rankingu pojawia się Interia, która była cytowana 60 razy i Wirtualna Polska, na którą powoływano się 51 razy. Portale te zajęły odpowiednio 20 i 21 pozycje. Gazeta.pl, której deklarowaną mocną stroną są informacje, była cytowana w styczniu jedynie 8 razy.

Internet cytowany częściej niż telewizja

Najczęściej cytowane media internetowe

Z tekstów Onetu najczęściej cytowano ciekawostki - 25 razy. Kontekst, w jakim przytaczano treści, objął również sport (22), życie społeczne (13), ekonomię, rynek i finanse (11), politykę (9), kulturę i sztukę (7) oraz sprawę Orlenu (4).

Internet jako medium wyprzedził pod względem liczby cytowań telewizję i został trzecim najczęściej cytowanym medium, po prasie i radiu.

Badaniu poddawanych jest ok. 500 tytułów prasowych, 6 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy pięciu rozgłośni radiowych.