Reklamy rodem z telewizji pojawią się w Internecie

Firma Unicast zamierza przedstawić dzisiaj zupełnie nowy format reklamy, który może stać się przełomem dla marketingu elektronicznego. W Internecie zaprezentowane zostaną 30-sekundowe spoty telewizyjne, które, co ciekawe, nie będą się długo ładować na witrynie.

Informację podał serwis MediaPost.com. Nowa forma reklamy nosi nazwę „Video Commercial”. Od dziś rozpocznie się możliwość jej testowania. Zgłosiły się już pierwsze firmy, które chciałyby sprawdzić działanie i skuteczność spotów w Internecie. Począwszy od dnia dzisiejszego reklamy AT&T, Hondy, barów McDonald’s, Pepsi, Vonage oraz Warner Bros. pojawiać się będą przez 6 tygodni na wybranych stronach internetowych.

Z kolei zamieszczeniem wideo reklam zainteresowało się 15 wydawców online. Spoty pojawią się m.in. na witrynach ABCNews.com, About.com, FoxSports, Gamespot, iVillage, Lycos, Maxim oraz MSN.

Jeżeli reklama okaże się skuteczna, może na dobre przemienić oblicze e-marketingu. Przede wszystkim do Internetu przenikną ci reklamodawcy, którzy do tej pory promowali się wyłącznie w telewizji. MediaPost wskazuje, że Sieć ma szansę stać się poważną konkurencją dla telewizji. Internetowe spoty będą jednak o tyle lepsze, że można je będzie nie tylko oglądać, ale i wchodzić z nimi w interakcję.