Internauci potrafią "nie widzieć" reklam

Użytkownicy szybko przyzwyczajają się do miejsc, w których znajdują się reklamy na stronach internetowych i zaczynają je ignorować. Ich wzrok skupia się od razu na miejscach wolnych od obrazów bądź treści marketingowych. Jedynym rozwiązaniem może być częste zmienianie formatu i miejsca e-reklamy – wskazuje raport Usability Company oraz Eyetrackera.

Wyniki badań opublikował serwis MarketingWonk. Z przeprowadzonych analiz wynika, że użytkownicy z łatwością potrafią omijać wzrokiem te części serwisów internetowych, gdzie znajduje się reklama. Oczy większości internautów momentalnie skupiają się na tekście, co oznacza, że nawet nie pamiętają, co przedstawiała umieszczona reklama.

Autorzy raportu radzą serwisom internetowym, by zaczęły umieszczać zróżnicowane formaty reklamy. Dobrym wyjściem jest również zmiana stałego miejsca e-reklamy. W ten sposób użytkownicy nie będą stanie tak szybko pomijać przekazów marketingowych.

Z badania wynika również, że użytkownicy szybciej zapamiętują reklamy dynamiczne niż statyczne. Łatwiej potrafią przywołać w pamięci widzianą reklamę, która umieszczona została w środkowej części serwisu.

Zdaniem twórców raportu, serwisy internetowe powinny skupić się na umieszczaniu niestandardowych, bradzo kreatywnych reklam, na co pozwala im takie medium, jakim jest Internet.

Autorzy podkreślili również, że internauci raczej skanują oczami tekst niż go wnikliwie czytają.

Badania przeprowadzone były na internautach podczas oglądania przez nich witryn: The Times, The Guardian oraz The Financial Times. Twórcy raportu analizowali ruchy oczu internautów.