Wideoreklama wkracza do Sieci

W komunikatorze internetowym AOL Instant Messenger wyświetlane będą reklamy podobne do telewizyjnych. Zamiast tradycyjnych już bannerów pojawią się wideo-spoty. Co ciekawe, w polskich komunikatorze Tlen też planowane są takie zmiany.

Nowe formy reklamy zbliżonej do telewizyjnej będzie oferował AOL Instant Messenger już od listopada br. Pierwszym reklamodawcą będzie firma New Line Cinema, która za pomocą wideo-spotów chce rozpocząć promocję komedii „Elf” z Willem Ferrellem.

Przedstawiciele AOL zaznaczają, że kolejnymi reklamodawcami są: studio filmowe, producent gier wideo oraz producent odzieży. Jak na razie jednak ich nazwy pozostają okryte tajemnicą handlową.

Nowe reklamy będzie można zatrzymać, odegrać raz jeszcze całe lub tylko fragmenty – zupełnie jak filmy. Dodatkowo użytkownicy będą mieli również możliwość powiększenia obrazu reklamowego.

Wideoreklamy będą obejmować 15-30 sekundowe filmy. AOL zamierza trafić tą formą przekazu marketingowego przede wszystkim do użytkowników w przedziale wiekowym od 18 do 34 lat. Reklamy będą podzielone na dwie kategorie: „dzienne” skierowane do młodszej widowni i „nocne” do dorosłych.

”W przyszłości będziemy również emitować tego typu reklamy - przyznał Michał Brański, szef portalu o2.pl, oferującego komunikator Tlen - Technicznie już jesteśmy gotowi, lecz jest to na tę chwilę wartość czysto teoretyczna. Polski rynek reklamy internetowej nie korzysta jeszcze z tego typu reklamy.” Pewne jest, że w Tlenie pojawią się takie reklamy, nie wiadomo jednak kiedy.

W tej chwili w komunikatorze dominują banery w oknie rozmowy i komunikaty reklamowe rozsyłane do użytkowników. „W niedalekiej przyszłości wprowadzimy 3-4 formy reklamy, których mechanizmu nie mogę wyjawić. Będą to formy kontekstowe, dowiązane do treści, targetowane” - zaznaczył Michał Brański. Jednocześnie dodał, że reklama w komunikatorach internetowych ma dużo zalet, między innymi duży zasięg za niską cenę w porównaniu z reklamami internetowymi umieszczanymi na witrynach.

Niestety od przedstawicieli komunikatora Gadu Gadu nie udało się nam uzyskać żadnych informacji o możliwości oferowania wideoreklam.